جذب ۲۵ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان در سال آینده





 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان مهمترین چالش نظام تعلیم و تربیت گفت: برای سال تحصیلی آینده ۲۵ هزار معلم جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پروش خواهند شد.

صحرایی همچنین با اشاره به اهمیت بخش تربیتی و پرورشی در مدارس گفت: با جذب معلمان پرورشی در سال تحصیلی جدید یک سال تاریخی در نظام تعلمی و تربیت ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی آینده نیز ۱۹ هزار معلم پرورشی جدید جذب و استخدام شود.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس کشور گفت: جبران کسری معلم در مدارس یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که معلمان مورد نیاز از مسیرهای با کیفیت جذب شوند.

جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نقطه امید است و برای جذب مابقی کسری و کمبود معلم در مدارس کشور با سازمان اداری و استخدامی در خصوص تامین مابقی معلمان در حال گفت و گو و رایزنی هفتگی هستیم تا راهکاری مناسب برای جذب معلمان فراهم شود.

وی به جذب معلم پرورشی و تربیت بدنی و همچنین جذب نیروی خدماتی و سرایدار در مدارس کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان علاقه‌مند به کار دبیری و معلمی از مهمترین فرایند و برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها